Close
Loading
Warning
x
Error
Ok
211 Québec régions
Close
211 Québec régions211 Québec régions211
2-1-1 We can help youWeekdays 8am-7pm, Weekends 8am-3h30pm
Français

Find Community and Social Resources

Organizations link to the query
No organization can be found with your query.
Terms link to the query
No term can be found with your query.
Categories link to the query
No category can be found with your query.
or

Find services by topic

Child, Youth and Family
Select a sub-category :
?
Community Action
Select a sub-category :
?
Disability
Select a sub-category :
?
Education and Literacy
Select a sub-category :
?
Employment and Income Support
Select a sub-category :
?
Food
Select a sub-category :
?
Government services
Select a sub-category :
?
Health
Select a sub-category :
?
Homelessness
Select a sub-category :
?
Housing
Select a sub-category :
?
Immigration and cultural communities
Select a sub-category :
?
Indigenous Peoples
Select a sub-category :
?
Justice and Advocacy
Select a sub-category :
?
Mental Health and addictions
Select a sub-category :
?
Seniors
Select a sub-category :
?
Sex and gender
Select a sub-category :
?
Sports, Recreation and Culture
Select a sub-category :
?
Thrift store and material aid
Select a sub-category :
?
Transportation
Select a sub-category :
?
Violence and abuse
Select a sub-category :
?
211 Québec régions211 Québec régions
Articles
Directories
Data
About
AboutOur TeamThe organization - Annual reportsPromotional material
Contact 211
Suggest Record
Français

Ukraine_banner_en_2.jpg

Back to the seach results
PreviousNext
Print Share Update the file

service de relais telus

www.telusquebec.com/telus_fr/consommateurs/centre_services_speciaux/relais.jsp sac@telus.com
Québec (Province)

Services

Services adaptés aux besoins des malentendants qui utilisent un appareil de télécommunications pour sourds, un téléimprimeur ou d'autres types d'appareils spécialisés pour placer ou recevoir des appels



Service de relais ATS

Le téléphoniste vous aide à faire des appels destinés à des personnes utilisant un appareil de télécommunications pour Sourds (ATS) ou un téléimprimeur, ou encore à recevoir des appels provenant de ces personnes * il vous aide à établir vos appels PSI (parler sans intervention) et ESI (entendre sans intervention)

* mode PSI, permet à une personne sourde, mais capable de parler, de s'adresser directement à son interlocuteur

* mode ESI, permet à une personne mal-parlante d'entendre son interlocuteur



Service de relais IP

* contact par clavardage avec des téléphonistes spécialisés, qui ensuite facilitent les conversations

* information et inscription via le site Internet

Schedule

Lun-dim 24 heures

Fees

Service - Appels interurbains à tarif réduit ; Aucun - Appels locaux

Coverage area

Québec (Province)

Languages offered

Français, Anglais

Application process

Formulaire de services adaptés <a href=" http://www.telusquebec.com/media/pdf/fr/soutien/services-speciaux/Formulaire_FR_sericesspeciaux.pdf" target=_blank>http://www.telusquebec.com/media/pdf/fr/soutien/services-speciaux/Formulaire_FR_sericesspeciaux.pdf</a>

Categories:

; Disability - Deaf and hearing impaired ; Disability - Language disorders

Mailing address

281, boulevard René-Lepage, bureau R0811, Rimouski, G5L 7E4

Toll free

Téléscripteur à téléscripteur 1-800-855-1155 Voix à téléscripteur 1-800-855-0511 Voix à IP 1-877-584-4747 Service de soutien 1-800-668-2433

Legal Status

entreprise commerciale

Funding

Privé

Last verified on

4/19/23

© IRCGM 2018 - All rights reserved - Login
- Website by:MG2 Media
Accessibility | Terms